Všeobecné obchodní podmínky
1. Základní ustanovení
1.1. Všeobecné obchodní podmínky (dále VOP) společnosti Epos spol. s r.o., Paseky 455, 763 11 Želechovice nad Dřevnicí, IČ 40942031 (dále dodavatel) jsou nedílnou součástí kupní smlouvy nebo závazné objednávky kupní smlouvu nahrazující.
1.2. VOP stanovují hlavní zásady dodavatelsko-odběratelských vztahů, podmínky výroby, dodávek a nakládání s produkty ve smluvním vztahu sjednanými.
2. Uzavírání kupních smluv/objednávek a jejich plnění
2.1. Vzájemné vztahy mezi dodavatelem a odběratelem jsou vždy upraveny smluvně, přičemž za uzavřený se považuje i vztah založený na základě dodavatelem potvrzené objednávky.
2.2. Povinností odběratele při založení nového dodavatelsko-odběratelského vztahu je poskytnout dodavateli veškeré své identifikační doklady, tj. zejména kopie výpisu z obchodního rejstříku, případně živnostenského listu, a osvědčení o přidělení DIČ.
2.3. Odběratel dále dodá, pro realizaci svého požadavku (objednávky), veškeré dodavatelem specifikované podklady potřebné pro realizaci produktu a poskytne mu nezbytnou součinnost v souvislosti se specifikací všech parametrů (výrobních podkladů, korektur, vzorů, podmínek dodávek apod.) dodávaného produktu dle č. 2.10 a 2.11.
2.4. Neposkytne-li odběratel dodavateli potřebné podklady nebo součinnost v přípravném období, vyhrazuje si dodavatel právo pozastavit zahájení výroby produktu až do doby, kdy tyto podmínky budou splněny a o dobu prodlení prodloužit dohodnutou lhůtu plnění.
2.5. Dodavatel má právo nepřijmout objednávku odběratele, který v minulosti řádně nesplnil své smluvní závazky.
2.6. Dodavatel neodpovídá za neshody věcné nebo obsahové v odběratelem dodaném a schváleném zadání (objednávce, podkladech), pokud na ně odběratel písemně neupozornil a nežádal jejich odstranění, nebo v případech, kdy dodavatel objednatele na neshody upozornil a objednatel přesto na jejich dodržení trval, stejně jako nemohl-li dodavatel tuto neshodu zjistit. Pokud bude těmito vlivy snížena kvalita zadání a následně kvalita výsledného produktu, nebude tato skutečnost posuzována jako neshoda (nekvalitní plnění) ze strany dodavatele.
2.7. Dodavatel neodpovídá za případné porušení duševního vlastnictví nebo autorských práv, kterých se ve smluvním vztahu (zadání produktu) dopustí odběratel. V případě uplatnění jakýchkoli sankcí vůči dodavateli z titulu takového porušení je dodavatel oprávněn požadovat na odběrateli náhradu takto vzniklé škody.
2.8. Veškeré parametry dodávaného produktu jsou specifikovány v cenové nabídce, případně s ní spojeném grafickém náhledu, (výkresu), předložené před první realizací výroby produktu.
2.9. Náležitosti každé poptávky produktu musí obsahovat: název produktu, tvar produktu, rozměry produktu, použitý materiál, množství s uvedením měrné jednotky, míra zabezpečení, grafickou předlohu (pokud je k dispozici), specifikace provedení výstupu (návin, orientace tisku), zamýšlený způsob aplikace, zamýšlené použití (exteriér, interiér) požadovaný termín dodání a způsob dodání.
2.10. Náležitosti první objednávky produktu musí obsahovat: interní označení (kód) produktu dodavatele (pokud je stanoveno), název produktu dle cenové nabídky dodavatele, rozměry produktu, objednávané množství s uvedením měrné jednotky, cena, požadovaný termín dodání, dodací adresa, fakturační adresa, kontaktní osoba.
2.11. Náležitosti dílčí objednávky produktu musí obsahovat: kód položky dodavatele (zkratka – viz. faktura/dodací list); název produktu, rozměry produktu, objednávané množství s uvedením měrné jednotky, cena, požadovaný termín dodání, dodací adresa, fakturační adresa.
2.12. Odběratel hradí dodavatelem stanovené náklady spojené s přípravou výroby – zejména za tiskové formy, štočky, desky a výsekové nástroje. Tyto zůstávají jeho majetkem a jsou po dobu 12 měsíců od poslední realizace výroby produktu uloženy u dodavatele pro možné další použití. Pokud si je odběratel do 14 měsíců od poslední realizace výroby produktu nevyzvedne, dodavatel má právo s nimi naložit dle svého uvážení.
2.13. Objednávky, kupní smlouvy mezi smluvními stranami budou vznikat na základě konkrétních objednávek odběratele, které budou doručeny dodavateli na kontaktní adresu:
• poštou na adresu: Epos spol. s r.o., Paseky 455, 763 11 Želechovice nad Dřevnicí
• nebo na e-mail: objednavky@eposprint.cz, kontaktní telefon: +420 577 901 159
2.14. Odběratel obdrží do 24 hodin na e-mail potvrzení o přijetí objednávky – objednávku/kupní smlouvu s cenou a termínem dodání objednávky.
2.15. Pokud dodavatel neobdrží do 24 hodin potvrzenou objednávku/kupní smlouvu odběratelem nebo výhrady k potvrzené objednávce, bude takto připravenou objednávku/kupní smlouvu považovat za odsouhlasenou.
2.16. Objednávky/kupní smlouvy doručené dodavateli po 14 hodině budou zpracované až následujícího dne. Pokud odběratel neobdrží potvrzenou objednávku/kupní smlouvu do 24 hodin, bude kontaktovat dodavatele za účelem objasnění důvodu nepotvrzení objednávky.
2.17. Pokud se smluvní strany dohodnou na zrušení smlouvy, je odběratel povinen uhradit dodavateli veškeré do toho okamžiku vynaložené náklady na realizaci, a to až do výše celkové smluvně dohodnuté ceny.
2.18. Dodavatel informuje odběratele o všech skutečnostech, které by mohly mít vliv na kvalitu produktu nebo jeho zamýšlené použití.
2.19. Dodávaný produkt bude zhotoven a dodán v kvalitě odpovídající možnostem příslušné výrobní technologie a objednávkou potvrzeným parametrům.
2.20. Dodavatel plně odpovídá za čitelnost pouze těch čárových kódů, které v rozměrech a barevném provedení (včetně barvy pozadí) splňují požadavky příslušných norem (EAN).
2.21. Dodavatel si vyhrazuje právo fakturovat zpracované grafické korektury, které nebyly realizované v uplynulých 60 dnech od poslední verze korektury. Cena za grafickou korekturu je 800 Kč/hod bez DPH.
2.22. Dodavatel se může v dodávce, vzhledem k charakteristickým možnostem výrobní technologie, odchýlit od odběratelem specifikovaného množství dle specifikací v nabídce nebo objednávce u dané položky.
3. Změna objednávky
3.1. Dodavatel se zavazuje vždy přezkoumat požadavek odběratele na změnu již uzavřené objednávky/kupní smlouvy a zavazuje se ji přijmout v případě, že tuto změnu povoluje kapacita zásob a výrobní program dodavatele bez nárůstu nákladů na výrobu a expedici zboží.
3.2. Pokud bude odběratel požadovat navýšení množství produktu v již uzavřené objednávce/kupní smlouvě, posoudí dodavatel možnost dodání navýšeného množství v původně požadovaném termínu. Pokud nebude možné dodržení původního termínu, sdělí dodavatel odběrateli nový termín pro splnění upravené objednávky. Potvrzením nového termínu ze strany odběratele se považuje za přijatý dodatek k dílčí kupní smlouvě.
4. Kupní cena a platební podmínky
4.1. Cenová nabídka obsahuje návrh cen (nákladů) za realizaci požadavků zákazníka, včetně návrhu platebních podmínek.
4.2. K ceně produktu je připočítána platná sazba DPH, případně dalších daní a celních nebo jiných poplatků platných v době expedice produktu.
- dopravné balík bez dobírky 129 Kč + DPH (platí pro Českou republiku)
- dopravné balík na dobírku 149 Kč + DPH (platí pro Českou republiku)
4.3. Platební podmínky jsou sjednávány individuálně, na základě návrhu v cenové nabídce dodavatele.
4.4. Odběratel je povinen uhradit dodavateli sjednanou kupní cenu za sjednaných podmínek.
4.5. Nebude-li faktura obsahovat stanovené náležitosti nebo bude-li obsahovat nesprávné údaje, je odběratel oprávněn takovou fakturu vrátit ve lhůtě 7 dnů ode dne jejího obdržení s uvedením chybějících náležitostí nebo údajů. V takovém případě není odběratel v prodlení se zaplacením kupní ceny, doba splatnosti se přeruší a nová doba splatnosti počne běžet od počátku doručení opravené faktury odběrateli.
4.6. Dodavatel může kdykoliv dle svého výlučného uvážení, a aniž by bylo použito jakékoli oznámení, započíst jakoukoliv částku splatnou vůči odběrateli.
4.7. V případě prodlení odběratele s platbou je dodavatel oprávněn účtovat odběrateli smluvní pokutu ve výši 0,05 % z dlužné částky za každý započatý kalendářní den prodlení po datu splatnosti platby. Tím není dotčeno právo dodavatele na náhradu škody ani právo dodavatele na úrok z prodlení v zákonné výši.
5. Expresní výroba
5.1. Standardní výroba u zakázkové výroby je 3 týdny od schválení podkladů k výrobě.
5.2. Při expresní výrobě, která zahrnuje kratší termín než standardní výroba, může být účtován poplatek, jehož výše bude dohodnuta mezi dodavatelem a odběratelem individuálně.
6. Dodací podmínky, balení
6.1. Dodavatel předá produkt odběrateli nejpozději v den potvrzený v objednávce. Pokud dodavatel ze závažných důvodů není schopen dodržet termín dodání, vždy odběratele neprodleně upozorní, pokud tato skutečnost nastane.
6.2. Pokud si odběratel zajišťuje dopravu svým dopravcem, na svůj vlastní účet, uvede to ve své objednávce. Vlastní dodání zboží se uskutečňuje jeho předáním tomuto dopravci v prostorách dodavatele. Tímto předáním přechází nebezpečí škody na věci na odběratele. V tomto případě se má za to, že termín dodání je splněn uvolněním produktu k odběru (oznámení dodavatele odběrateli).
6.3. Dodavatel dodá celé objednané množství najednou (pokud není uvedeno jinak). Produkt bude nezaměnitelně označen a zabalen dle standardních požadavků pro daný způsob přepravy a manipulace.
6.4. Vlastnické právo ke zboží přechází na odběratele okamžikem úplného zaplacení kupní ceny. Tento je povinen převzetí potvrdit na dodací list nebo odpovídající doklad přepravce (soupiska).
6.5. Odběratel je povinen u dodaného produktu při převzetí provést množstevní i kvalitativní kontrolu a při zjištění neshody ihned kontaktovat dodavatele a zaslat písemné oznámení o zjištěné neshodě v souladu s reklamačním řádem dodavatele.
6.6. Pokud je odběratel v prodlení s úhradou svých závazků vůči dodavateli, je dodavatel oprávněn pozastavit výrobu a dodávku ze všech běžících smluv až do doby úhrady všech závazků odběratele vůči dodavateli. Připsáním poslední dlužné částky na účet dodavatele začínají od začátku běžet sjednané lhůty plnění. Dodavatel je v těchto případech oprávněn požadovat zálohovou platbu na jejich realizaci – lhůty plnění pak začínají běžet dnem uhrazení zálohové faktury – připsáním částky na účet dodavatele.
6.7. Pokud nemůže dodavatel splnit své závazky přímo či nepřímo z příčin, které nemůže ovlivnit (jako jsou např. válka, hrozba války, povstání, sabotáž, požár, teroristický útok nebo jeho hrozba, bouře, povodeň, výbuch, přírodní pohromy, vládní nařízení nebo omezení Evropské unie, stávka, úplné nebo částečné zničení závodu či výrobní linky dodavatele nebo jeho subdodavatelů, dodávky dodavatelů, změna celních předpisů, dovozních a vývozních kvót, zákaz exportu či importu, selhání dopravce), a které jsou způsobilé mu zabránit v plnění smlouvy, dodavatel o tom neprodleně odběratele uvědomí a dohodne se na dalším postupu. Lhůta plnění se tím přiměřeně prodlouží. V těchto případech není povinna ani jedna smluvní strana nahradit druhé straně vzniklé škody včetně ušlého zisku.
7. Záruční podmínky
7.1. Na dodané produkty je poskytována záruka 6 měsíců od data prodeje pro podnikatele a 2 roky pro spotřebitele, pokud není jinak uvedeno v záručním listu.
7.2. Doporučené podmínky pro přepravu a skladování produktu:
- vložení v nepoškozených, originálních obalech
- relativní vlhkost běžného prostředí (50 +/- 5%)
- teplota (22 °C +/- 2 °C)
- skladování mimo dosah přímého slunečního záření, sálavého tepla
- ochrana před zemní či jinou vlhkostí, znečištěním, povětrnostními vlivy a mechanickým poškozením
- spolu s produkty by neměly být uloženy látky, ze kterých se mohou uvolňovat chemické výpary, zejména látky obsahující změkčovadla nebo rozpouštědla
- ukládání produktů v kotoučích horizontálně
- spotřebovávání nejstarších skladových produktů jako prvních
- znovu zabalení částečně spotřebovaných produktů do jejich originálních obalů
7.3. Doporučené podmínky aplikace a skladování samolepících materiálů (pokud není dodavatelem stanoveno jinak):
7.4. Samolepící materiály se aplikují na rovný, suchý, nemastný povrch zbavený všech nečistot, v prostředí s podmínkami uvedenými v bodu 6.2 výše.
7.5. Zamýšlený způsob užití produktu i způsobu jeho aplikace je třeba předem konzultovat s dodavatelem.
8. Důvěrné informace, mlčenlivost
8.1. Odběratel nesmí sdělovat žádné třetí straně důvěrné informace získané od dodavatele v souvislosti se smlouvou týkající se prodeje, jako je cena sjednaná mezi stranami. Důvěrnou informací se také rozumí jakákoliv informace či data, získaná při obchodní spolupráci.
9. Postoupení
9.1. Žádné z práv nebo povinností odběratele podle smlouvy týkající se prodeje nesmí být postoupeno nebo převedeno zcela nebo z části bez předchozího písemného souhlasu prodávajícího.
10. Reklamace
10.1. Reklamace se řídí Reklamačním řádem Epos spol. s r.o. ze dne 01.11.2024 zveřejněném na: https://eposprint.cz/reklamacni-rad
11. Další ujednání
11.1. Při prodeji všech svých produktů dodavatel předpokládá, že se odběratel nezávisle a svobodně rozhodl o jejich vhodnosti pro zamýšlené užití.
11.2. Žádné zřeknutí se práv, nároků, žádné změny či dodatky výše uvedených podmínek nejsou možné a platné, pokud nejsou dohodnuty písemnou formou.
11.3. Podmínky sjednané kupní smlouvou, dodatkem ke kupní smlouvě nebo potvrzenou písemnou objednávkou mají před těmito Všeobecnými obchodními podmínkami přednost. Všechny ostatní právní vztahy a povinnosti smluvních stran budou řešeny dle Občanského zákoníku 89/2012 Sb. platných v České republice.
11.4. Sporné otázky, které vyplynou z dodavatelsko-odběratelských vztahů, budou odběratel s dodavatelem řešit přednostně osobním či písemným kontaktem a soudní spor budou považovat za krajní řešení.
11.5. V případech potřeby překladu smluv a těchto Všeobecných obchodních podmínek do jiného jazyka se má za to, že pro jejich výklad je rozhodující jejich česká verze.
12. Ochrana osobních údajů
12.1. V souladu s tzv. „GDPR“, tedy Nařízením Evropského parlamentu a Rady 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů – dále jen „nařízení“) Vás informujeme, že provádíme zpracování Vašich osobních údajů v rozsahu nezbytném pro splnění kupní smlouvy s Vámi uzavřené, pro zasílání marketingových sdělení v přiměřeném rozsahu a pro plnění veřejnoprávních povinností správce.
12.2. Více informací o GDPR najdete na našich stránkách: www.eposprint.cz/gdpr.
13. Závěrečná ustanovení
13.1. Tyto Všeobecné obchodní podmínky nabývají účinnosti dne 01.11.2024 a platí na dobu neurčitou. Dodavatel si vyhrazuje právo změny Všeobecných obchodních podmínek.
V Želechovicích nad Dřevnicí dne 01.11.2024
Filip Hanzlík
jednatel společnosti