Reklamační řád společnosti Epos spol. s r.o.
 

1. Základní ustanovení

1.1 Tento reklamační řád (dále jen „Reklamační řád“) je dokumentem společnosti Epos spol. s r.o., se sídlem Paseky 455, 76311 Želechovice nad Dřevnicí, IČ 40942031, zapsané v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Brně pod spisovou značkou C 1673 (dále jen „dodavatel“). Reklamační řád tvoří nedílnou součást Všeobecných obchodních podmínek (dále jen „VOP“) a kupních smluv uzavřených mezi dodavatelem a odběratelem, který může být fyzickou nebo právnickou osobou (dále jen „odběratel“).

1.2 V tomto Reklamačním řádu se rozlišují dva typy odběratelů: spotřebitelé a podnikatelé. Spotřebitel je fyzická osoba jednající mimo rámec své podnikatelské činnosti či povolání. Podnikatelem je fyzická nebo právnická osoba vykonávající podnikatelskou činnost na vlastní účet a odpovědnost za účelem dosažení zisku.

1.3 Reklamační řád definuje základní pravidla a postupy pro řešení reklamací a stížností týkajících se zboží dodávaného společností Epos spol. s r.o. Odběratel přijetím zboží vyjadřuje souhlas s tímto Reklamačním řádem. V případě, že odběratel nepřebírá zboží osobně, považuje se za okamžik převzetí předání zboží prvnímu přepravci.

1.4 Záruční doba pro zboží dodané společností Epos spol. s r.o. činí 6 měsíců od data převzetí, není-li stanoveno jinak.


2. Základní zásady reklamace

2.1 Odběratel je povinen při převzetí zboží zkontrolovat jeho množství, kvalitu a stav balení a následně potvrdit převzetí zboží na dodacím listu (dále jen „DL“) nebo jiném relevantním dokumentu dopravce (např. přepravním listu). Jakékoliv zjevné neshody či poškození musí být zaznamenány v těchto dokumentech včetně data a identifikace osoby provádějící zápis (podpis).

2.2 Dodavatel odpovídá spotřebiteli za to, že zboží při převzetí nemá vady, odpovídá popisu, množství, kvalitě a sjednaným vlastnostem. Pokud se vada projeví během jednoho roku od převzetí zboží spotřebitelem, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí, ledaže povaha vady naznačuje jinak.

2.3 U odběratelů – podnikatelů dodavatel zaručuje, že zboží při převzetí nemá vady a odpovídá sjednaným podmínkám.

2.4 Jestliže odběratel zjistí nesrovnalosti až po převzetí, je povinen je bez zbytečného odkladu písemně oznámit dodavateli a zabezpečit reklamované zboží tak, aby jeho kvalita nebyla ovlivněna nevhodným uložením.

2.5 K uplatnění reklamace je třeba předložit celé množství reklamovaného zboží v původním obalu a s identifikačními štítky. Pokud se dodavatel s odběratelem nedohodnou jinak, je reklamace zahájena až doručením všech podkladů a reklamovaného zboží.

2.6 Reklamace je oficiálně zahájena dnem, kdy dodavatel obdrží písemné oznámení o reklamaci a reklamované zboží. O výsledku reklamačního řízení bude odběratel informován v příslušných lhůtách stanovených v tomto Reklamačním řádu.

2.7 Dodavatel posoudí reklamovanou vadu na základě parametrů sjednaných ve smluvních podmínkách, technických a technologických možností výroby a za podmínek, za nichž smlouva vznikla.

2.8 Reklamace podané po uplynutí záruční doby nebo bez předložení reklamovaného zboží či odpovídající součinnosti odběratele, nebudou uznány.


3. Postup při uplatnění reklamace

3.1 Odběratel je povinen oznámit reklamaci nejprve telefonicky a následně písemně, zasláním vyplněného reklamačního protokolu dostupného na webových stránkách dodavatele.

3.2 Odběratel se dohodne s dodavatelem na způsobu vrácení reklamovaného zboží, případně předání jeho vzorků. Při tomto postupu je kladen důraz na minimalizaci nákladů.

3.3 Odběratel poskytne nezbytnou součinnost, aby bylo možné reklamované zboží vrátit nebo zajistit vzorky pro posouzení vady.

3.4 Dodavatel vystaví písemné potvrzení o přijetí reklamace, které obsahuje datum přijetí, popis reklamované vady a zamýšlený způsob řešení.

3.5 Po posouzení reklamované vady rozhodne dodavatel o oprávněnosti reklamace a sdělí své rozhodnutí písemně.


4. Neoprávněná reklamace

4.1 Nárok na reklamaci nevzniká, pokud vadu zboží způsobil odběratel svým jednáním nebo pokud vada vznikla běžným opotřebením.

4.2 V případě, že dodavatel při posouzení zjistí, že reklamace není oprávněná, oznámí tuto skutečnost odběrateli a vrátí zboží zpět na adresu odběratele.

4.3 Pokud je neoprávněná reklamace vyřizována přímo v prostorách dodavatele, může dodavatel účtovat odběrateli náklady na dopravu zboží zpět.


5. Oprávněná reklamace – práva z vadného plnění

5.1 V případě vadného zboží má odběratel zákonem stanovená práva z vadného plnění dle občanského zákoníku.

5.2 Vada představuje podstatné porušení smlouvy, pokud by odběratel bez této vady smlouvu neuzavřel. V ostatních případech jde o nepodstatné porušení smlouvy.

5.3 U spotřebitele může dodavatel rozhodnout o odstranění vady výměnou zboží, opravou nebo poskytnutím slevy. Spotřebitel může také požadovat přiměřenou slevu z ceny nebo odstoupit od smlouvy, pokud:

a) Dodavatel vadu neodstranil.

b) Vada se opakovaně projevuje.

c) Vada představuje podstatné porušení smlouvy.

5.4 Podnikatel může u oprávněné reklamace požadovat odstranění vady opravou nebo výměnou.

5.5 Odběratel, který zjistí rozdíl mezi fakturou a skutečně dodaným zbožím, neprodleně kontaktuje dodavatele.


6. Lhůty pro vyřízení reklamace

6.1 Spotřebitel má právo uplatnit reklamaci do dvou let od převzetí zboží, u použitého zboží do jednoho roku.

6.2 Podnikatelé mohou reklamaci uplatnit do šesti měsíců od převzetí zboží.

6.3 O výsledku reklamačního řízení je odběratel informován telefonicky a následně písemně, včetně opatření přijatých k zamezení opakování vady.

6.4 Spotřebitel je informován do 30 dnů od podání reklamace, pokud není domluvena jiná lhůta. Pokud je odběratelem podnikatel, je reklamace vyřízena v přiměřené lhůtě.


7. Reklamace zboží poškozeného přepravou

7.1 Při viditelném poškození zboží během přepravy zajistí odběratel důkazy o poškození a okamžitě kontaktuje dodavatele.

7.2 Odběratel, který zjistí poškození zboží dopravcem, předá doklady k reklamaci.


8. Závěrečná ustanovení

8.1 Smluvní vztahy upravené tímto Reklamačním řádem se řídí právem České republiky.

8.2 Spotřebitelé mohou využít mimosoudní řešení sporů prostřednictvím České obchodní inspekce na http://www.coi.cz.

8.3 Tento Reklamační řád platí od 01.11.2024 a jeho aktuální verze je dostupná na webových stránkách společnosti Epos.

 

ANCHOR_TOP_TITLE

Tento web využívá cookies

Pro chod webu jsou nezbytně aktivovány esenciální soubory cookies. Pro plnohodnotné poskytování služeb, personalizaci reklam a analýzu návštěvnosti jsou však nutné povolit i volitelné cookies. Kliknutím na následující tlačítko, je zapnete. Zobrazit podrobnosti

Nastavení cookies

Vaše soukromí je důležité. Můžete si vybrat z nastavení cookies níže. Zobrazit podrobnosti